Jubileusz produkcyjny Audi A4

Jak wszyscy wiemy, Audi A4 to stosunkowo popularny model producenta z Ingolstadt. Okazuje się jednak, że niedawno z niemieckiej fabryki wyjechał egzemplarz numer 10 000 000. Jak wyglądał tenże model? Było to Audi S4 w kolorze Misano Red z czarno-białym wnętrzem.

Poprzednik modelu A4, tj. Audi 80, zadebiutował w 1972 roku. W sumie, w ciągu 20 lat na rynku pojawiły się cztery generacje tego samochodu, aż do 1994 roku. Wtedy to Audi zaprezentowało rewolucyjny na ówczesne czasy A4. Wg danych producenta, do marca 2011 roku sprzedano łącznie 5 milionów sztuk popularnej „A-czwórki”.

Tymczasem niedawno premierę miało odświeżone Audi A4 najnowszej generacji. Co nowego znajdziemy w tym aucie? Z zewnątrz na szczególną uwagę zasługuje przede wszystkim nowa atrapa chłodnicy, a także przeprojektowane reflektory ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej typu LED. Znawcom nie umkną też przemodelowane zderzaki z przodu i z tyłu i charakterystyczne dla modeli Audi światła LED. W palecie kolorów wykończeniowych pojawiły się nowe kolory, a każdy klient ma do wyboru kilka stylizacji koła kierownicy.

Ale nowe Audi A4 to nie tylko odświeżenie auta z zewnątrz. Specjaliści wzięli na warsztat również silniki, których moc uległa powiększeniu, a spalanie paliwa zmniejszyło się. Popularny w A4 motor napędowy 2.0 TDI możemy wybrać w trzech wariantach mocy – 136, 164 i 177 KM.

Co oszczędniejszy użytkownicy docenią wersję 2.0 TDI 136-konną, która pali średnio zaledwie 4,2 litra oleju napędowego na 100 kilometrów. Jeszcze inni, z pewnością ucieszą się na fakt wprowadzenia modeli z silnikami wysokoprężnymi – 120 i 143 KM oraz jednostki V6 TDI, z których najmocniejsza produkuje 245 KM.

Swoistą nowością na rynku jest jednostka napędowa 1.8 TFSI o mocy 170 KM, występujący też w słabszej, oszczędniejszej wersji 120 KM. W ofercie znajdziemy też silniki 2.0 TFSI (211 KM) czy 3.0 TFSI (272 KM i 333 KM w wersji S4).

A propos skrzyni biegów, standardowi użytkownicy aut z napędem na przód znajdą tam 6-biegową, manualną skrzynię, natomiast istnieje opcja zamówienia skrzyni multitronic. Z kolei wersje quattro, a więc z napędem na obie osie, mogą współpracować z „manualem” lub 7-biegową przekładnią S tronic.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.