Audi SQ5 TDI
Audi zaprezentowało swój pierwszy model samochodu z serii S, który zostanie wyposażony w silnik wysokoprężny. Nowe Audi SQ5 TDI ma trafić do salonów sprzedaży w pierwszym kwartale 2013 roku.
Nawet najbardziej wybredni krytycy motoryzacyjni będą zadowoleni zarówno z tego jak wygląda nowe Audi, jak i z mocy, którą będzie w stanie wygenerować. W modelu zaprezentowanym przez niemiecki koncern znajdzie się potężny, trzylitrowy silnik wysokoprężny generujący moc 230 kW (313 KM), co przekłada się na maksymalny moment obrotowy wynoszący 650 Nm. Podwójnie turbodoładowana jednostka napędowa o pojemności skokowej wynoszącej 2967cm3 sprawi, że kierowcom zdecydowanym na zakup nowego Audi z pewnością nie zabraknie mocy. Na dodatkową uwagę zasługuje również system wtrysku paliwa Common Rail wytwarzający ciśnienie z rzędu 2000 barów, wtryskujący aż osiem dawek paliwa podczas każdego suwu silnika.
Nowoczesne rozwiązania zastosowane podczas projektowania nowego Audi przekładają się na osiągi. Audi SQ5 TDI rozwija prędkość maksymalną z rzędu 250 km/h, a pierwsza setka na liczniku pojawia się po przejechaniu 5,1 sekundy. Rezultaty te są możliwe dzięki potężnemu silnikowi, ale również dzięki innowacjom jakimi są choćby innowacyjny system sterowania temperaturą czy regulowana pompa olejowa. Na ciekawe rozwiązania zdecydowano się także pod maską samochodu, gdzie swoje osobne chłodzenie ma głowica silnika, a ilość spalin przepływająca przez krzywki wałków rozrządu i turbinę jest sterowana przez komputer.
Jeżeli chodzi o efekty wizualne, to tradycyjnie główną uwagę skupia ogromna, platynowa osłona chłodnicy. W oczy rzuca się również spoiler, zamontowany na dachu pojazdu oraz delikatnie zmodyfikowane zderzaki. Doskonale prezentuje się niebieski lakier, który przez niemiecki koncern został nazwany Estoril oraz wykończenia, które możemy znaleźć w okolicy szyb i po zewnętrznych stronach lusterek bocznych. Sama karoseria jest wykonana z ultratwardych stopów stali, co sprawia, że zapewni ona najwyższe bezpieczeństwo, ale pozostanie przy tym stosunkowo lekka.