Jak wymienić termostat w Audi A6?

Poradnik dotyczy wymiany termostatu w Audi A6 C4 w wersji silnikowej 2.8 V6 30V ACK.

Rzeczy, które musimy przygotować:

  • Duży, płaski śrubokręt
  • Klucze imbusowe – 5, 8, 12
  • Klucz łamany nasadowy – 13
  • Latarka

Audi A6 C4Na samym początku unosimy maskę i demontujemy lewą oraz górną pokrywę silnika. Będziemy musieli poluzować napinacz paska wielorowkowego, aby zdjąć pasek. W tym celu użyjmy klucza imbusowego o rozmiarze 12. W dalszej kolejności zabieramy się za demontaż osłony rozrządu. Zdejmujemy lewą oraz górną osłonę, które zamontowane są na zatrzaskach.

Następnie musimy spuścić płyn chłodniczy. Odpinamy zatem dolny wąż od chłodnicy oraz dwa mniejsze idące od obudowy termostatu. W tym momencie chłodnica powinna zacząć powoli opróżniać się z płynu chłodniczego. Oczywiście powinniśmy uprzednio zadbać o odpowiednie podłoże tak, aby płyn chłodniczy nie wylał nam się w niepożądanym miejscu.

W dalszej kolejności będziemy musieli poluzować rolkę napinacza rozrządu. Demontaż starego termostatu co prawda jest możliwy bez poluzowania rolki, ale zabieg ten w dużej mierze uprości nam skuteczne działanie. Korzystając z klucza imbusowego 5 odkręcamy dwie śruby trzymające osłonę termostatu.

Wyciągamy stary termostat zastępując go nowym. Przykręcamy osłony zaczynając od tej, znajdującej się z prawej strony. Przykręcajmy tak, aby uniknąć zsunięcia się uszczelki z termostatu. Gdy prawa śruba „załapie” możemy zabrać się za przykręcanie lewej.

Teraz pora na napięcie rozrządu. W tym celu w puste miejsce obok śruby wkładamy imbusa 12 i napinamy rozrząd, dokręcając rolkę napinacza. W dalszej kolejności montujemy osłony rozrządu i zakładamy węże układu chłodniczego. Następnie zabieramy się za montaż paska wielorowkowego. Napinacz umieszczamy na swoim miejscu i przykręcamy go, ale nie do samego końca. Zakładamy pasek wielorowkowy i dopiero wówczas dokręcamy całość do końca. Wówczas możemy zabrać się za uzupełnienie chłodnicy o czynnik chłodzący.

Naturalnie chłodnicę można uzupełnić niedawno spuszczonym płynem, ale jednak o wiele korzystniej jest go wymienić na nowy. Płyn nalewamy do wskaźnika „max” i odpalamy silnik. Czekamy kilkanaście minut, aż termostat się otworzy. Wtedy poziom płynu zaczyna opadać – dolewamy więc różnicę i zakręcamy korek od zbiorniczka.

Samochód: Audi A6

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.